Sunday, August 14, 2011

Ahlan Wasahlan ya Ramadhan



Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Ahlan wasahlan ya Ramadhan..

Setelah sekian lama ana mendiamkan diri, terlalu banyak yang telah ana pendamkan. Ramadhan kali ini ana harapkan daripada Allah subhanahu wata'ala dengan lebih banyak keberkatan, diberikan segala kekuatan untuk menghalang diri dari terjebak dengan dosa-dosa, dikuatkan iman dalam menghadapi cabaran, diberikan ketenangan di dalam hati, dipermudahkan jalan untuk beribadah dengan lebih khusyuk..

Alhamdulillah..

Ana sangat bersyukur ke hadrat Allah. Usrah ana kembali melatarkan warna ceria, seindah segarnya pohon yang hijau berkembang.
Majlis Pelajar Islam pula insyaAllah bakal mendapat kepimpinan baru dengan wajah-wajah dan watak-watak yang lebih berwibawa, bersemangat dan penuh keyakinan untuk meneruskan perjuangan Islam. Ana sangat berharap kepimpinan baru nanti lebih lasak untuk menjalani kehidupan penuh duri di daerah ini.
Sudah dua ceramah berjaya mendapat sambutan ramai di kolej. Indahnya RamadhanMu oleh Ustaz Azril dan Islamkah Aku? oleh saudara baru Ustaz Shah Kirit.
Ana pula cuba mentarbiah diri sendiri dengan buku-buku agama dan mencari kebenaran setelah lama mengabaikannya.

Percayakan ana..

Ana berharap dapat mengubah diri.
Di hati ini tak pernah sedikit pun bersangka buruk dengan Allah, bahkan yakin semuanya berlaku pasti ada hikmahnya. Sama ada Allah yang menetapkannya dan kita yang diberi pilihan untuk membuat keputusan, semuanya berlaku dengan kehendak Allah. Hidayah dan petunjuk itu datang dalam pelbagai bentuk dan keadaan.
Ana yakin dengan Allah.

Ramadhan kali ini..

Semoga bertemu lebih banyak kebaikan dan keberkatan.
Diampunkan dosa-dosa, dijauhkan dari neraka.
Ditemukan malam Al-Qadar.
Hanya mengharap keredhaan Yang Esa.

Harapan..

Dijodohkan dengan insan yang telah bertakhta di hati ini.
Menjadi yang terbaik untuk diri sendiri, keluarga, sahabat-sahabat dan orang lain..

Semoga dikabulkan Allah..

No comments:

Post a Comment

Coretan buat Putri Kedua

 Assalamualaikum.. Alhamdulillah dengan rahmat dan kasih sayang Allah, kami dikurniakan seorang puteri lagi, bakal menjadi teman untuk puter...