Saturday, August 20, 2011

Hamba-Mu ini

Tika ini aku tercari-cari
cahaya-Mu ya Allah
sesungguhnya aku telah tersadung
setelah jauh ku melangkah

Dahulu..
aku dikelilingi insan-insan yang mencintai-Mu
lalu aku turut mendamba cinta-Mu
Biasan cinta yang termiliki tika itu
aku bawa sehingga jauh ke daerah lain
daerah yang asing jika menyebut nama-Mu
daerah yang kontang dengan hujan kasih-Mu

Tuhanku..
Diri ini terlalu lama ingin kembali
terlalu mencari cinta-Mu
mencari cinta di dalam cinta yang membawa pada-Mu

Tuhanku..
Diri ini kerdil dan hina teramat
tersisih seketika di pedalaman layu
lantas Kau tarik diriku pada bulan berkah ini
bulan Ramadhan mulia

Ku harap kecintaanku tak akan pudar pada-Mu
meskipun aku ditemani hamba-Mu yang lain
kiranya sudilah Engkau menurunkan rahmat-Mu
untukku dan dirinya
Perkenankan ya Allah...

No comments:

Post a Comment

Coretan buat Putri Kedua

 Assalamualaikum.. Alhamdulillah dengan rahmat dan kasih sayang Allah, kami dikurniakan seorang puteri lagi, bakal menjadi teman untuk puter...