Monday, December 26, 2016

Road to Aimie's Walimah

Alhamdulillah, dah selesai majlis Aimie Najwa Marzuki, salah seorang housemates masa degree dulu kat Kelantan. Paling mengujakan apabila semua dapat join sekali.

Jumaat - 23/12/2016

Hari ini, aku masih kerja. Tetapi waktu standby petangku telah diganti dengan cikgu lain. Kak Shida dah janji nak hantar ke KTM Serdang selepas waktu kerja. Pukul 5.30 petang kami bergerak ke KTM.

Kesesakan lalulintas ketika melalui ke Mines memang sudah dijangka. Sampai di depan tempat menunggu bas dekat KTM juga sesak dengan orang ramai. Kak Shida hanya turunkan aku di tepi jalan dan terus berlalu.

Aku pula sudah lama tak naik tren. Tapi buat macam dah biasa. Beli tiket ke KL Sentral sebab akan tukar tren ke Padang Jawa dekat situ.

Sampai ke KL Sentral, barulah aku sedar sepatutnya terus beli ke Stesen Padang Jawa. Mujurlah teringat baki Touch n Go masih banyak. Daripada beratur panjang-panjang, baik guna je Touch n Go yang ada. Kl Sentral ke Padang Jawa RM3.80.

Di Padang Jawa, Syira datang mengambilku. Kami balik ke rumahnya dulu di Seksyen 16 Shah Alam, barulah kami keluar semula mengambil hadiah untuk dibawa ke Majlis Aimie nanti.

Kebetulan di depan PKNS juga, Fifi sampai. Syawal terus ajak makan di Festival Makanan depan PKNS. Perut memang dah lapar, maka mencarilah kami makanan yang ringan-ringan.

Ringan tak ringan pun, aku makan mihun sup utara daging kambing, Syira makan pau cendawan dan Fifi makan..ermm apa ek, lupa la..haha..dah banyak sangat jumpa makanan.

Pukul 10.30 malam barulah kami pulang ke rumah Syira. Sempat jumpa ibu Syira dan adiknya. Pukul 11 malam lebih-lebih aku dan Fifi terus tidur memandangkan esok kami berjanji untuk bertolak ke Kedah pada pukul 4 pagi.

<bersambung...>

No comments:

Post a Comment

Coretan buat Putri Kedua

 Assalamualaikum.. Alhamdulillah dengan rahmat dan kasih sayang Allah, kami dikurniakan seorang puteri lagi, bakal menjadi teman untuk puter...