Monday, October 11, 2010

Nota Hati untukmu sahabat


Alhamdulillah..

Setelah lama menanti detik ini, akhirnya anugerah Allah masih ada untukku. Sahabatku, tak pernah terdetik di hatiku untuk mengenepikan dirimu daripada hidupku tetapi keliru membuatkan aku terlupa akan sekelilingku.

Aku sangat bersyukur dan tersangat gembira kerana kita kembali mesra seperti dahulu. Aku tidak mahu lagi persahabatan kita goyah seperti hari yang berlalu itu. Maafkan aku, sahabatku..

Tenangnya hatiku setelah semua kekusutan ini terlerai jua. Janganlah disimpan sakit hatimu dan luka pedihmu itu. Katakanlah padaku, luahkan segalanya. Biar aku tahu dan aku faham keadaan dan situasimu.

Tetapi, sahabatku. Fahamilah jua keadaanku sekarang. Bantulah aku jika aku terjatuh, ingatkanlah aku jika aku terlupa. Janganlah aku terus disalahkan atas kesalahan yang aku sendiri tidak menyedarinya. Aku harap kita akan terus bersama dan saling membantu kerana Allah.

Sahabatku sayang, aku tidak akan melupakanmu insyaAllah.. Tapi kita juga ada teman lain yang juga perlukan perhatian kita. Terkadang rasa bersalah meninggalkan dirimu tetapi sama-samalah kita imbangkan kasih sayang kita sebagai Muslim yang bersaudara.

Pertemuan kita kerana Allah. Harapnya perpisahan kita juga kerana Allah. Redhalah kita dalam persahabatan ini kerana Allah. Semoga janji cinta Allah bagi orang-orang yang berkasih sayang kerana-Nya akan menjadi milik kita di Jannah abadi.. Amin.. Bittaufiq wannajah..

No comments:

Post a Comment

Coretan buat Putri Kedua

 Assalamualaikum.. Alhamdulillah dengan rahmat dan kasih sayang Allah, kami dikurniakan seorang puteri lagi, bakal menjadi teman untuk puter...