Friday, July 16, 2010

Untuk Sahabat


Aku terbaca ceritamu sahabatku
aku juga merasai kerinduanmu
yang jauh di sana

Maafkan aku sahabatku
kerana tidak memberitahumu khabarku
sudah terlalu lama kita menyepi
tapi aku tahu kau memahamiku
dan aku juga memahamimu

Dari Allah hati kita bersatu
mawaddah kita mekar kerana-Nya
sayang kita harapnya sampai ke syurga

Sahabatku,
ketahuilah bahawa kita memang saling melengkapi
aku ingin menjadi seperti As-Siddiq
setia berkorban untuk sahabatnya
tetap percaya walau dicerca

Namun,
Jika aku banyak melukaimu sahabatku sayang
maafkanlah aku
aku hanya insan yang terlalu banyak kurangnya

Sahabatku sayang
harapnya nanti perjuangan kita tetap mekar kerana Allah
berterusan ukhwah ini sehingga hembusan nafas terakhir
bersama-sama meniti As-Sirat
dan juga melangkah kaki ke Jannah Abadi

Semuanya kerana Allah
Insya Allah...

No comments:

Post a Comment

Coretan buat Putri Kedua

 Assalamualaikum.. Alhamdulillah dengan rahmat dan kasih sayang Allah, kami dikurniakan seorang puteri lagi, bakal menjadi teman untuk puter...